skip to Main Content

Meer diervriendelijke aanbiedingen

In 2011 stonden 34% meer diervriendelijke aanbiedingen in de supermarktfolders dan in 2010. Dit blijkt uit cijfers van de Wakkere Winkelaar, de wekelijkse nieuwsbrief van Wakker Dier.

 

Vooral C1000 maakte grote stappen. Zij had in 2011 bijna 2,5 keer zoveel vegetarische en biologische aanbiedingen als in 2010. Dirk/Bas/Digros is veruit koploper met gemiddeld twee diervriendelijke aanbiedingen per week. 

Wakker Dier vergeleek de aanbiedingen van de Albert Heijn, C1000, Dirk/Bas/Digros, Jumbo, Plus, Spar en Super de Boer. Gezamenlijk hadden deze supermarkten 393 diervriendelijke aanbiedingen in 2011 vergeleken met 294 in 2010, een toename van 34%. ?De stijging werd vooral veroorzaakt door een verdubbeling van het aantal aanbiedingen van biologisch vlees en een flinke toename met aanbiedingen van biologische melk. ??Onder diervriendelijke aanbiedingen verstaat Wakker Dier: vleesvervangers, biologisch vlees, zuivel en eieren (met EKO-keurmerk) en producten met 2 of 3 Beter Leven sterren van de Dierenbescherming.

Volgens Wakker Dier is er nog wel veel werk te doen, want alleen al in de kerstfolders van 2011 stonden meer aanbiedingen met kiloknallervlees en industriezuivel dan alle diervriendelijke aanbiedingen in het hele jaar.

Back To Top