skip to Main Content

Jongeren missen duidelijkheid over CO2-uitstoot

Jongeren missen onduidelijkheid over de CO2-uitstoot van hun producten. Dat blijkt uit een onderzoek dat Coca Cola in samenwerking met Carbon Trust gedaan heeft. Supermarkten en merken maken niets duidelijk over de CO2-uitstoot op de labels van producten.

In het onderzoek hadden ‘lichtgroene’ jongeren 20 kg CO2 per dag te besteden aan onder andere voeding en afval. Uitstoot gerelateerd aan werk werd niet in het onderzoek meegenomen.

Het onderzoek had ook mooie uitkomsten. Door de beperking van 20 kg verminderden de jongeren hun CO2-voetafdruk. In de eerste drie weken nam het CO2-verbruik met 2 kg en in de laatste week behielden ze dit verbruik. Betere informatie op producten zou de jongeren helpen bij het verkleinen van de CO2-voetafdruk.

Wil je meer weten over de CO2-uitstoot van producten? Bekijk dan dit simpele filmpje.

Bron: BusinessGreen.com, Patrick H. Lauke via Flickr

Back To Top