skip to Main Content

Winnaars Duurzame Introductie Stunt 2013 bekend!

Winnaars Duurzame Introductie Stunt 2013 Bekend!

Ruim zestigduizend studenten zijn tijdens de afgelopen Introweken een stukje groener geworden. Niet van het bier, maar van de ‘Duurzame Introductie Stunts’ van twaalf grote studentenclubs. Ze doen mee aan de landelijke wedstrijd ‘DIS2013’, georganiseerd door Campagnebureau EEN. Winnaars zijn de Introcommissie van de Algemene Introductie Dagen Wageningen, Studievereniging Storm in Utrecht en Centraal Comité Introductie van de Hogeschool Amsterdam.

Groene mannetjes in Wageningen

Net als vorig jaar wint de AID Wageningen de Meest Effectieve DIS2013, en daarmee EUR 1000 voor hun clubkas. Dit jaar hebben ze het nog groter aangepakt. Groene energie, de Green Corner & de Social Food Market, afvalscheiding, uitdelen van hervulbare water bidons, fietsworkshops en donaties aan de Voedselbank. Een ding is zeker: alle 10.000 studenten in Wageningen weten nu wat duurzaamheid inhoudt!

Plastic ‘art’ in centrum Utrecht

Je plastic tasje inruilen tegen een duurzame jute tas. Klinkt goed! Het winkelend publiek in Utrecht deed er graag aan mee. Studievereniging Storm ging het centrum in en verzamelde zoveel mogelijk plastic tasjes waarmee ze een groot kunstwerk op de Neude maakte. Er is zelfs een reportage van gemaakt door RTV Utrecht. Een terechte winnaar van EUR 750 en de Meest Ludieke DIS2013.

Knuffels uit Amsterdam

Ook in Amsterdam werd het winkelend publiek aangenaam verrast. De studenten van de Hogeschool Amsterdam Domein Gezondheid deelden stress-reducerende activiteiten uit aan passerende Amsterdammers. Zo kon je een knuffel krijgen voor 0.50 cent. Niet een pluche, maar een echte. Hun motto: ‘Doordat stress wordt verlaagd, neemt de kans op aandoeningen af en worden mensen gelukkiger. Dát is pas duurzame zorg!’ Daarmee winnen ze de Meest Populaire DIS2013 en EUR 500 voor hun clubkas.

EEN bedankt alle deelnemers voor het meedoen aan de Duurzame Introductie Stunt. De DIS2013 wordt mede mogelijk gemaakt door de sponsoren: OikosXplore, Unilever, Salt Magazine en Chocstar. En uiteraard is EEN de jury zeer erkentelijk – vertegenwoordigers van Oxfam Novib, de 1%Club, Greenpeace, Studenten voor Morgen en de Nationale Jeugdraad.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top