skip to Main Content

Doe mee met de Duurzame Introductie Stunt!

Doe Mee Met De Duurzame Introductie Stunt!

De Duurzame Introductie Stunt (DIS) is een nationale battle tussen studie- en studentenverenigingen en introductieweekcommissies uit diverse steden om de meest duurzame introductiestunt te realiseren. Aankomend studenten maken hierdoor al snel kennis met duurzaamheid. Daarnaast is het een unieke gelegenheid voor een vereniging om zichzelf op de kaart te zetten, nieuwe leden aan te trekken en zo de clubkas te spekken.

1908358_429923670519882_3112853763758092260_n

Tijdens de introductieweken in de zomer maken duizenden studenten voor het eerst kennis met het studentenleven. Deze weken zitten vol activiteiten en feesten waar duurzaamheid eenvoudig een plek in kan krijgen. Daarom dagen wij alle studie- en studentenverenigingen én intro-weken uit om in deze periode mee te doen aan de DIS!

 

Over de DIS
De DIS is in 2012 in het leven geroepen door campagnebureau EEN. Vanaf 2014 heeft Studenten voor Morgen de organisatie overgenomen in samenwerking met HIVOS, WakaWaka en UMEF. Het concept is heel simpel: om mee te doen bedenk je als vereniging een stunt en geef je die door aan Studenten voor Morgen (zie gegevens onderaan dit artikel). Tijdens de introductieweken in augustus en begin september worden de stunts uitgevoerd. Verenigingen maken zelf foto’s en filmpjes en sturen die op naar Studenten voor Morgen. Zij plaatsen deze vervolgens op de DIS Facebook, het communicatiekanaal gedurende de gehele competitie. Na de introductieweken worden de stunts halverwege september beoordeelt aan de hand van verschillende criteria.

Deelnemers kunnen in 2015 de volgende drie prijzen winnen:

 

Meest duurzame introductieweek: 750 euro
Welke introductieweek heeft op het gebied van duurzaamheid een zo gunstig mogelijk effect op mens en/of milieu? Deze deelnemer wint maar liefst 750 euro! Deze prijs is enkel te winnen door algemene intro-weken.

 

Meest duurzame introductie stunt: 750 euro
Welke stunt heeft de grootste impact op sociale en ecologische duurzaamheid en zorgt op een leuke en toegankelijke manier voor bewustwording onder studenten? Deze deelnemer wint ook een super geldprijs van wel 750 euro! De prijs is enkel te winnen door studie- en studentenverenigingen en Green Offices.

 

Meest populaire stunt: 500 euro
Welke stunt of  intro-week krijgt de meeste stemmen via Facebook? Deze prijs kan zowel door intro-weken als door studie- en studentenverenigingen worden gewonnen en de winnaar krijgt maar liefst 500 euro!

 

Een deskundige jury, die door Studenten voor Morgen wordt samengesteld, bepaalt wie de prijs van ‘Meest Duurzame Stunt’ en ‘Meest Duurzame Introductieweek’ winnen. De ‘Meest Populaire’ prijs wordt overgelaten aan het publiek: op Facebook wordt in september een poll geopend zodat iedereen kan stemmen op zijn of haar favoriet. In 2014 won KEI-week Groningen de eerste prijs, ging Okeanos Amsterdam er vandoor met de tweede prijs en verdiende titelverdediger AID Wageningen de derde prijs.

 

Deelnemen?
Wil je deelnemen aan de DIS 2015? Leuk! Meld jouw organisatie voor 1 augustus 2015 aan door te mailen naar dis@studentenvoormorgen.nl . Ook voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Studenten voor morgen via dit mailadres!

 

Meer lezen over de DIS?
Ben je benieuwd wat anderen schrijven over de DIS? Lees hier het artikel over editie 2014 van Folia, of lees op Bioblink over hoe de KEI-week Groningen in 2014 heeft gewonnen. Ook de nummer 2 deelt graag tips en tricks met jullie, dus lees hier over de ervaringen van Okeanos!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top