skip to Main Content

Vegan Challenge week 2

Vegan Challenge Week 2

Een beetje later dan gepland maar de nieuwe blog is er! In de tweede week van de Vegan Challenge ben ik helaas ziek geworden. Er heerst op mijn werk een flinke buikgriep en doordat ik daar voor die mensen zorg, ben ik ook besmet geraakt. Wat een ellende zo’n buikgriep, ik had eigenlijk helemaal geen tijd om ziek te zijn! Ik wilde de tweede week mezelf meer gaan verdiepen in verschillende recepten maar dit is helaas niet gelukt. De eerste paar dagen van het ziek zijn kon ik amper wat binnenhouden dus goede maaltijden eten zat er voor mij niet in. Gelukkig ging mijn lieve vriendje op zoek naar een geschikt soepje en vond deze cup a soup, erg lekker en vegan!

vanya1

Naast de cup a soup at ik vooral fruit en af en toe een broodje. Tijdens het ziek zijn was het ook nog mijn maandelijkse feestje dus waar heb je dan als vrouw zin in? Juist CHOCOLA!

vanya2

Deze hazelnootpasta is bij de AH te koop.

 

Ik was natuurlijk niet de hele week ziek, dus de dagen voordat ik ziek werd heb ik een aantal ontbijtjes gemaakt en avondeten. Hieronder zie je mijn ontbijtbowl in een meeneembakje, erg handig!

vanya3

Ik had ook even een vreetmomentje met mijn vriend, maar gelukkig kan je als veganist nog heel veel lekkere dingen eten. Het staat niet op de foto, maar denk ook aan Oreo!

vanya4                                       vanya5

Als avondeten had ik die dag gevulde paprika met veganistisch gehakt gemaakt en witte rijst. Het was heel simpel om te maken en lekker! Alleen ik zou voortaan gebakken rijst erbij eten, omdat de witte rijst zo een beetje saai was. Je maakt dit gerecht door het veganistisch gehakt te kruiden met paprikapoeder, zout en peper. Ook kan je er een beetje cayenne peper doorheen doen als je van pittig eten houdt, zoals ik! Je bakt het gehakt en daarbij voeg je gesneden knoflook, ui, courgette en paprika. Deze kruidde ik weer met de paprikapoeder en ook nog met wat Italiaanse kruiden. Deze bakte ik samen met het veganistische gehakt en bracht het nog verder op smaak met zout en peper. Ik had één paprika door de helft gesneden en deze kort in de pan gebakken en vervolgens gevuld met het gehakt en de groente.

vanya6

Wat trouwens een erg lekker product van Alpro is, zijn deze pakjes Alpro melk met chocolade-, banaan- en bosvruchtensmaak. Ik was eigenlijk bang dat ze gek zouden proeven omdat ik ze zou vergelijken met ‘echte’ Chocomel en Yoki maar ze zijn heerlijk! Je kan ze ook in grote verpakkingen kopen en ik heb deze bij de AH gehaald.

vanya7

Het tweede uitgebreide ontbijt en ook gelijk de laatste haha was deze ontbijtbowl. Ik heb er agavesiroop overheen gedaan, dat maakt het lekker zoet! Verder zit er mango, banaan, peer, Alpro yoghurt, lijnzaad, chia zaad, hennepzaad en muesli in.

vanya8

Als lunch had ik die dag wentelteefjes gemaakt. Deze maakte ik door wat ouder brood onder te dompelen in een mix van kokos en amandelmelk. Verder voegde ik er nog kaneelsuiker aan toe en normale kaneelpoeder. Op het laatste legde ik er vers fruit op en bestrooide ik de wentelteefjes met poedersuiker. Het valt niet op dat ik een zoetekauw ben, hé?

vanya-9

Als avondeten had ik noedels gemaakt met veganistisch gehakt, groenten en een zoetzure wokmix. Het was erg lekker!

vanya10

Ik hoop dat ik volgende week weer helemaal beter ben en dat ik dan ook echt wat dingen kan gaan bakken en ander soort avondeten kan gaan maken, want het lijkt nu allemaal erg veel op elkaar. Iedereen bedankt voor het lezen en succes met jullie eigen Vegan Challenge!

Liefst Vanya

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top